TK Boltuka

Email Tisk PDF
Hodnocení uživatelů: / 0
NejhoršíNejlepší

Letošní vánoční výprava nás zavedla do brdských lesů v okolí Rožmitálu pod Třemšínem. Po poněkud zmateném začátku, kdy jsme se snažili najít správný bus, jsme bez problémů dojeli na správnou zastávku a to ve složení Karča, Šanti, Lucka, David, Kladívko, MP3 a Háta. V hájovně už byli Ježek s Majdou a Daisy a Standa s Cipískem a Budulínkem, kteří zrovna zapojovali kabely od baterky, abychom si jako správní mastňáci mohli svítit i v domě bez elektriky. Navečeřeli jsme se, zahráli si pár her a pak se šlo spát. V sobotu dopoledne jsme začali hrami, protože počasí nám odsunulo začátek výletu. Téma akce byly koledy, takže jsme hádali písničky, zpívali a povídali si o J. J. Rybovi, který žil v nedalekém Rožmitálu. Když se počasí umoudřilo, vyrazili jsme na Třemšín. Po cestě jsme zažili nečekané setkání s výletníky, kteří si vykračovali po cestě s flétničkou a foukací harmonikou a hráli koledy. Pozdravili jsme se a zapívali si několik koled. Potěšila nás i pochvala, že jdeme ven, i když je tak hnusně. Potom jsme pokračovali na Třemšín, kde jsme se podívali do kapličky a na zbytky hradu. Majda nás potom dovedla k partyzánskému bunkru. Při cestě zpět na hlavní silničku jsme se ještě zastavili u pěkné studny s vědrem, které sice bylo děravé, ale i tak se Davidovi podařilo jím polít Šanti. Poslední zastávkou byla turistická útulna, bývalá kaplička, kde jsou kamínka a cihlová podlaha a kde se můžou turisté schovat a ohřát při nepříznivém počasí. Potom jsme se vydali zpátky na hájovnu, kde už nás čekal oběd a Brába, který za námi také přijel.

Po obědě následoval čas na dobalení dárečků a vyrábění hvězdiček na stromek. Když skončily i poslední děti, šli jsme na chvíli ven a hráli štafetu s prskavkami. V tu dobu dorazili Kuba a Kubík, kterým se kapánek protáhla cesta z Rožmitálu. Následovala chlebíčková manufaktura, při které kromě slavnostního pohoštění vznikne i mnoho pokladů, například chlebíčky se šunkovým autíčkem, sýrový chrám Sv. Víta a tradiční několikapatrové jednohubky. Po večeři, ke které nemohlo být nic jiného než bramborový salát, nadešel konečně čas nadílky. Po rozbalení dárečků jsme se pustili do chlebíčků a cukroví, hrálo se Městečko Palermo a spát se šlo až okolo půl jedenácté, protože nikomu nedošlo, že už je vážně pozdě.

V neděli brzo ráno odjeli Standa s klukama, ostatní se po snídani, ke které byly chlebíčky od večera, vrhli na balení. Pak jsme vyrazili na procházku ven a zahráli si pár her na hřišti za hájovnou. K obědu jsme si dali pořád ještě dostatečné zásoby chlebíčků a pokračovali v úklidu. Část osazenstva se vydala na bus do Rožmitálu, zbytek postupně odjel auty. Výprava to byla jako vždy skvělá a už se těšíme na další!

Pozn.: Koho zajímá historie hájovny, kde jsme bydleli, ať se koukne sem: http://www.skautrozmital.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=36%3Atragicka-udalost-na-ddku&catid=30%3Athe-community&Itemid=37